close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
انجمن مهندسي خودرو سیلندر و سرسیلندر
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
تبليغات شما
تبليغات شما
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 2 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 159 ? بازديد ديروز : 52 ? بازديد کننده امروز : 27 ? بازديد کننده ديروز : 21 ? گوگل امروز : 1 ? گوگل ديروز : 2 ? بازديد هفته : 1,377 ? بازديد ماه : 2,663 ? بازديد سال : 22,145 ? بازديد کلي : 232,285 ? اطلاعات شما ? آي پي : 54.159.44.54 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          انجمن هاي پيام نور کرج

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 663 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 420 mahdi
          کلاس CNG 1 399 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 388 mahsa

          اهمیت واشر سر سیلندر در خودرو

          سبا مهرابی فر
          19:55
          بازديد : 571

          اهمیت واشر سر سیلندر در خودرو

          واشر سرسیلندر فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده (در واقع سیلندر و سر سیلندر را یک پارچه می کند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر بسیار مهم است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و باعث کاهش قدرت و راندمان موتور می شود. این واشر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند. 

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          علی رضا قلیانی
          23:16
          بازديد : 1687

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          سیلندر چیست؟

          سیلندر در موتورها و پمپ‌های رفت و برگشتی، فضایی استوانه‌ای است که پیستون در آن حرکت می‌کند. هر موتور، پمپ و یا کمپرسور رفت و برگشتی، برای کارکرد نیاز به دست‌کم یک سیلندر دارد. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار می‌گیرند که باریخته‌گری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته شده، و سپس ماشینکاری می‌شود. یک پیستون در داخل هر سیلندر توسط چند رینگ پیستون فلزی در شیار ماشین در اطراف سطح خارجی آن نصب شده نشسته به طور معمول دو برای آب بندی فشاری و یک به مهر و موم نفت. این حلقه ها در نزدیکی تماس با دیواره های سیلندر را، سوار بر یک لایه نازک از روغن، ضروری برای حفظ موتور از تصرف و نیاز به سطح با دوام دیواره سیلندر است.

          فضای بین پیستون و سیلندر، با استفاده از رینگ‌های پیستون که در شیارهایی بر روی سطح خارجی پیستون قرار می‌گیرند، آب‌بندی می‌شود تا از نشت هوا به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل آن جلوگیری شود.

          همه چيز درباره موتور خودرو و اجزا موتور خودرو

          علی رضا قلیانی
          12:14
          بازديد : 1788

          همه چيز درباره موتور خودرو و اجزا موتور خودرو

           

          همه چيز درباره موتور خودرو و اجزا موتور خودرو

          اگر تا به حال به موتور خودرو خود نگاه کرده باشید شاید از چیز هایی که در داخل آن وجود دارد متعجب شده باشید؟ شاید در نظر اول موتور ماشین می تواند شبیه به یک سیستم بزرگ گیج کننده و متشکل از فلزات، لوله ها و سیم ها باشد.

          ممکن است بخواهید که از روی کنجکاوی بدانید که در این سیستم پیچیده و بسته چه می گذرد. و اصطلاحاتی مانند: شش سیلندر، چهارسیلندر، میل بادامک، پیستون ، سنسور انژکتور، دریچه های پاشش سوخت و … به چه معنی و مفهومی می باشند.

          در این مقاله درباره اساس یک موتور بحث خواهد شد

          سرسیلندر

          سبا مهرابی فر
          1:13
          بازديد : 214

          سرسیلندر

          تعریف : سرسیلندر در پوشی است که  با بلوک  سیلندر  تشکیل اطاق احتراق را می دهد و شکل آن تابع ساختمان  سیلندر  بوده و  چنانچه  از نوع  خنک کننده  با اب  باشد دارای  مجاری اب و در غیر این صورت دارای شیارهای خنک کننده با هوا می باشد سرسیلندر با  پیچ و مهره به  بلوک  سیلندر متصل می شود در کف سرسیلندر به تعداد  سیلندر ها  گودی وجود دارد  بنام اطاق احتراق روی سرسیلندر داخل هر اطاق احتراق سوراخی برای قرار دادن شمع وجود دارد

          بلوک سیلندر و بوش های سیلندر

          سبا مهرابی فر
          3:2
          بازديد : 965

          بلوک سیلندر و بوش های سیلندر
          بلوک سیلندر بعنوان یک قسمت اصلی موتور بوده و یک پایه فلزی محکم و یکپارچه برای تمام قطعات

          موتور مورد استفاده قرار می گیرد در داخل بلوک سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود

          داشته که پیستون در داخل ان استوانه ها حرکت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد شکل بلوک

          سیلندر بستگی به نوع موتور از لحاظ سیستم خنک کننده دارد در سطح بالای ان سرسیلندر بسته

          می شود که دارای سوراخها و مجاری متعددی بوده که این مجاری به طور کلی مجاری اب و روغن و

          تایپت ها می باشد در بعضی از موتورها (T,L) سوراخها مجاری سوپاپها در سطح بالائی بلوک قرار

          دارند قسمت پایین بلوک که به ان کارتل متصل می شود محفظه میل لنگ گفته می شود که در انجا

          میل لنگ توسط کپه های به بلوک سیلندر متصل می شود در قسمت جلوی بلوک محل قرار گرفتن

          سینی جلو که در داخل ان زنجیر و دنده میل لنگ و دنده میل سوپاپ قرار دارند قسمت عقب بلوک در

          انتهای میل لنگ فلایویل متصل شده که عمل انتقال نیروی موتور به سیستم انتقال قدرت را انجام

          می دهد قطعاتی که به بلوک سیلندر متصل می شود عبارتند از واتر پمپ – پمپ بنزین – سینی جلو

          پایه ***** روغن و یک سری قطعات دیگر که اغلب برای ابنندی این قطعات از واشر استفاده می شود  

          کليپ هاي برگزيده
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي