close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
انجمن مهندسي خودرو سیستم فرمان
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
تبليغات شما
تبليغات شما
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 1 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 494 ? بازديد ديروز : 508 ? بازديد کننده امروز : 21 ? بازديد کننده ديروز : 37 ? گوگل امروز : 3 ? گوگل ديروز : 6 ? بازديد هفته : 2,464 ? بازديد ماه : 3,750 ? بازديد سال : 23,232 ? بازديد کلي : 233,372 ? اطلاعات شما ? آي پي : 54.167.18.170 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          انجمن هاي پيام نور کرج

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 674 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 427 mahdi
          کلاس CNG 1 403 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 393 mahsa

          سیستم تعلیق

          علی رضا قلیانی
          12:6
          بازديد : 437

          سیستم تعلیق

          در این مقاله سعی ما بر این بوده است که ابتدا سیستم تعلیق خودرو و وظایف آن را معرفی کرده و سپس به معرفی انواع سیستم تعلیق و مزایا و معایب هر کدام پرداخته ودر آخر نیز  برخی اصطلاحات مرتبط با سیستم تعلیق را معرفی و توضیحات لازم را نسبت به هریک داده ایم.

          امید است با مطالعه ی این مقاله بر دانسته های خود بیافزایید.

          این مقاله مرتبط با درس شاسی و بدنه ی خودرو می باشد.

          جهت مشاهده ی مقاله به ادامه ی مطلب بروید...

          بررسی انواع مختلف سیستم فرمان خودرو

          سبا مهرابی فر
          19:9
          بازديد : 297

          بررسی انواع مختلف سیستم فرمان خودرو

          با پیدایش گاری، درشکه و انواع وسایل نقلیه اولیه، لازم بود تا به گونه‌ای اسب‌ها و چهارپایانی که مامور حمل و قوه محرکه این وسایل بودند، برای گردش در سر پیچ‌ها، دستوری را از راننده یا همان گاری‌چی بگیرند. این کار معمولا با مهار و افساری که به گردن حیوان کشنده بود، انجام می‌شد. کمی بعد دو چرخه‌ها اختراع شدند و فرمان‌‌دهی شکلی جدید به خود گرفت اما با پیدایش خودرو‌ها و افزایش سرعت آنها در کنار وزن بالاتری که داشتند، نیاز شد تا در سیستم‌های فرمان انقلابی بزرگ روی دهد و از آنجا بود که فرمان‌ها در دست راننده به شکل غربیلک‌های امروزی تبدیل شدند.

          هرچند چیزی که ما در داخل خودرو با آن در ارتباطیم، فقط یک غربیلک است که در انواع ساده تا مدل‌های بسیار مدرن امروزی گوناگون موجودند و در همه آنها کار اصلی، انجام دستور پیچیدن خودرو در سر پیچ است. اما از جایی که فرمان را می‌چرخانیم تا جایی که چرخ‌ها می‌چرخند، اتفاقات بسیاری می‌افتد و سامانه‌های مختلفی وجود دارد که همه آنها در جعبه‌ای به نام جعبه فرمان خلاصه می‌شوند.

          به طور کلی ۵ نوع رایج از انواع مختلف جعبه فرمان‌های مکانیکی (‌به غیر از فرمان‌های برقی و انواع آنها) در خودرو‌های امروزی استفاده می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

          کليپ هاي برگزيده
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي