close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
انجمن مهندسي خودرو سایر
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
تبليغات شما
تبليغات شما
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 1 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 645 ? بازديد ديروز : 508 ? بازديد کننده امروز : 35 ? بازديد کننده ديروز : 37 ? گوگل امروز : 4 ? گوگل ديروز : 6 ? بازديد هفته : 2,615 ? بازديد ماه : 3,901 ? بازديد سال : 23,383 ? بازديد کلي : 233,523 ? اطلاعات شما ? آي پي : 54.82.79.137 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          انجمن هاي پيام نور کرج

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 675 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 427 mahdi
          کلاس CNG 1 404 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 393 mahsa

          میل گاردان چیست؟

          علی رضا قلیانی
          12:42
          بازديد : 575

          میل گاردان چیست؟

           

          میل گاردان چیست؟

          در خودروهای دیفرانسیل عقب که موتور آنها در بخش جلو واقع است، باید نیروی حاصل از موتور به نحوی به چرخ‎ها برسد. این وظیفه به عهده میل گاردان است که نیروی حاصل از موتور را پس از خروج از گیربکس به چرخ‎های عقب انتقال دهد. اما میل گاردان برخلاف تصور بسیاری از افراد فقط یک لوله عادی نیست. این لوله باید کاملا صاف و بدون لنگی بوده و جنس آن حالت فنری داشته باشد تا در صورت وارد شدن فشار مجدداً به حالت اولیه بازگردد.

          همه چیز درباره شیشه خودرو

          علی رضا قلیانی
          12:19
          بازديد : 386

          همه چیز درباره شیشه خودرو

          همه چیز درباره شیشه خودرو

           شيشه هاي جانبي و عقب خودرو ها برخلاف شيشه جلو ترک نمي خورند بلکه تماما خرد مي شوند. لازم است بدانيم نوار مشکي رنگ اطراف شيشه که با نقطه هاي ريزي در شيشه محو مي شود چه کارآيي داشته و علائم، حروف و ارقام درج شده در حاشيه شيشه ها چه معنا و مفهومي دارند .
          شيشه هاي خودرو در حال حاضر به دو دسته قابل تقسيم ند :
          1- شيشه هاي Laminated 
          2- شيشه هاي  Tempered
          در شيشه هاي لامينيت از يک فيلم پلاستيکي به نام PVB برگرفته از(Polyvinyl Butyral ) که به وسيله دو لايه شيشه احاطه شده، استفاده مي شود. لايه PVB شيشه ها را در هنگام شکست در جاي خود نگه داشته و از پرتاب شدن خرده هاي شيشه که باعث ايجاد جراحت براي سرنشينان خواهد شد، جلوگيري مي کند همچنين به دليل داشتن خاصيت ارتجاعي از پرتاب شدن سرنشينان به خارج از خودرو در هنگام حوادث احتمالي نيز جلوگيري مي کند .
          از ديگر خواص PVB مي توان موارد زير را نام برد :
          ۱- کاهش انتقال صداهاي با فرکانس بالا

          ۲- جلوگيري از ورود اشعه UV تا ۹۵درصد

          کليپ هاي برگزيده
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي