close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
انجمن مهندسي خودرو گیربکس
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
تبليغات شما
تبليغات شما
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 2 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 232 ? بازديد ديروز : 52 ? بازديد کننده امروز : 30 ? بازديد کننده ديروز : 21 ? گوگل امروز : 1 ? گوگل ديروز : 2 ? بازديد هفته : 1,450 ? بازديد ماه : 2,736 ? بازديد سال : 22,218 ? بازديد کلي : 232,358 ? اطلاعات شما ? آي پي : 54.159.44.54 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          انجمن هاي پيام نور کرج

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 663 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 420 mahdi
          کلاس CNG 1 399 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 388 mahsa

          مشخصات و نحوه ی کار گیربکس تیپترونیک (TIPTRONIC)

          mohamad12
          22:28
          بازديد : 377

           

          گیربکس خودروها از نظر تعویض سرعت دارای دو مکانیزم هستند.

          1-مکانیزم پیوسته    2-مکانیزم مرحله ای(سکوئنشال)

          مکانیزم پیوسته حالتی است که کمتر رایج بوده و درآن مقدار دنده مطرح نیست و در واقع چرخ دنده هایی که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند به صورت مخروط های متداخل بر روی همدیگر قرارمی گیرند وهرگز در یک لحظه  نمی توان گفت که گیربکس در چه دنده ای است . این گیربکس  ها در اتومبیل کاربرد محدودی دارند و در اتومبیل های برقی و برخی قایق های موتوری مسابقه ای استفاده می شوند.

           

          تصوير متحرك تعويض دنده در گيربكس

          سبا مهرابی فر
          20:38
          بازديد : 288

          تصوير متحرك تعويض دنده در گيربكس

          تعويض دنده در گيربكس

          این شکل تعویض یکی از دندهای گیربکس را به شما نشان میدهد.

          انواع گیربکس خودرو و بررسی مزایا و معایب انواع سیستم های انتقال نیرو

          علی رضا قلیانی
          23:58
          بازديد : 713

          انواع گیربکس خودرو و بررسی مزایا و معایب انواع سیستم های انتقال نیرو

           

           

          انواع گیربکس خودرو و بررسی مزایا و معایب انواع سیستم های انتقال نیرو

          اگر کمی به عقب برگردیم ، انتخاب جعبه دنده تنها محدود به برگزیدن از میان دو نوع آن یعنی جعبه دندن دستی یا استاندارد و اتوماتیک بوده است اما با گذشت زمان و در حال حاضر به واسطه نفوذ تکنولوژی های نو در تمام بخش های خودروها ،انتخاب های جعبه دنده ها نیز بیشتر شده که بعضاخریداران را برای بهتری انتخاب دچار مشکل می کند.اما قبل از اینکه به صورت اختصاصی به عملکرد هریک از جعبه دنده های موجود بپردازیم شاید بد نباشد که مختصری در مورد سیستم جعبه دنده توضیح دهیم .

          جعبه دنده در یک خودرو یا هر وسیله نقلیه موتوری ، سیستمی متشکل از مجموعه چرخ دنده هاست که وظیفه آن انتقال نیرو از موتور به چرخ ها

          گیربکس

          سبا مهرابی فر
          23:33
          بازديد : 288

          گیربکس

          گیربکس یکی از اجزای اصلی خودرو می باشد و اهمیت آن کم تر از موتور نیست. دلیل اهمیت بالای آن نیز این است که: (الف) هر موتوری حداکثر دور محدودی دارد و نمی تواند بالاتر از این دور کار کند و (ب) این که هر موتوری با حداکثر دور خود، نیرو و گشتاور معینی را می تواند تولید کند.

          کليپ هاي برگزيده
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي