عنوان | پاسخ | توسط | |
![]() |
4 | 1131 | mohammadlilipoot |
![]() |
2 | 714 | mahdi |
![]() |
1 | 627 | mahdi |
![]() |
1 | 609 | mahsa |
بسمه تعالی در این پست بخشی از فعالیت های انجمن مهندسی خودرو در سالی که گذشت رو به روایت تصویر قرار دادیم، امیدواریم مورد توجه اعضا قرار بگیره و مرور خاطراتی بشه... امیدواریم در سال جدید همچنان همراه ما باشید... انجمن مهندسی خودرو در سال جدید برنامه های جدید دارد...
بسمه تعالی با توجه به درخواست دوستان در این پست حل المسائل دروس مهم و تخصصی را قرار دادیم... تمام فایل ها به صورت PDF و با لینک دانلود مستقیم میباشد... جهت دانلود دروس به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
با پیدایش گاری، درشکه و انواع وسایل نقلیه اولیه، لازم بود تا به گونهای اسبها و چهارپایانی که مامور حمل و قوه محرکه این وسایل بودند، برای گردش در سر پیچها، دستوری را از راننده یا همان گاریچی بگیرند. این کار معمولا با مهار و افساری که به گردن حیوان کشنده بود، انجام میشد. کمی بعد دو چرخهها اختراع شدند و فرماندهی شکلی جدید به خود گرفت اما با پیدایش خودروها و افزایش سرعت آنها در کنار وزن بالاتری که داشتند، نیاز شد تا در سیستمهای فرمان انقلابی بزرگ روی دهد و از آنجا بود که فرمانها در دست راننده به شکل غربیلکهای امروزی تبدیل شدند.
هرچند چیزی که ما در داخل خودرو با آن در ارتباطیم، فقط یک غربیلک است که در انواع ساده تا مدلهای بسیار مدرن امروزی گوناگون موجودند و در همه آنها کار اصلی، انجام دستور پیچیدن خودرو در سر پیچ است. اما از جایی که فرمان را میچرخانیم تا جایی که چرخها میچرخند، اتفاقات بسیاری میافتد و سامانههای مختلفی وجود دارد که همه آنها در جعبهای به نام جعبه فرمان خلاصه میشوند.
به طور کلی ۵ نوع رایج از انواع مختلف جعبه فرمانهای مکانیکی (به غیر از فرمانهای برقی و انواع آنها) در خودروهای امروزی استفاده میشود که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
مکتب خونه http://maktabkhooneh.org/ مهندس یار http://mohandesyar.com/
امروزه راحتی سرنشينان مهم ترين هدف سازندگان خودرو است.يكی از مهم ترين عوامل راحتی سرنشينان جلوگيری از انتقال ارتعاشات حاصل از محيط خارج به سرنشينان است. اين ارتعاشات ميتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز كردن ،حركت در پيچ و ناهمواريهای جاده و .... باشد.
برای تحقق اين هدف ،بين چارچوب شاسی و چرخهای خودرو سيستم تعليق را كار گذاشته اند
تعويض دنده در گيربكس
این شکل تعویض یکی از دندهای گیربکس را به شما نشان میدهد.
کد بندی پلاک خودروهای تمام شهرهای ایران. این بسته ، شامل: کد بندی پلاک خودروهای تمام شهرهای ایران می باشد. توصیه می کنیم حتما ببینید.
ضمیمه :
پلاک سری الف جهت خودرو های دولتی – ت جهت تاکسیرانی – ع جهت عمومی
در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی را برای شما بازگو خواهیم کرد که با رعایت آنها می توانید خودرو دست دوم خودتان را در کوتاه ترین زمان ممکن و به مناسب ترین قیمت به فروش برسانید. این راهنمای سریع و خلاصه ، توصیه هایی را در خصوص نحوه قیمت گذاری، تبلیغ کردن و فنون مذاکره در اختیار شما قرار خواهد داد.
همه چیز درباره لوگو شرکت های خودرو سازی
در مقاله فوق سعی شده تا دید و اطلاعات کاملی در مورد لوگو شرکت های خودرو سازی که هریک نماد و گوهره شرکت ها می باشد در اختیارتان قرار دهیم.
ایران خودرو
اولین نشانهای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت که این آرم تا زمان توقف تولید پیکان همراه این خودرو بود.
پس از توقف تولید پیکان و آغاز تولید خودروی سمند مسوولان ایرانخودرو طراحی آرم جدیدی برای سمند را در معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک کله اسبی زیبا بود، به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر بدنه خودروی سمند برگزیده شد.طرحی که با نام خودرو کاملا همخوانی داشت.
مقدمه هنوز هم واکنشی که در آن سوخت با اکسيژن ترکيب می شود و گرما آزاد می کند، مهمترين فرایند توليد انرژی در جهان است. گرما دستمايه کار مهندس است. و احتراق فرايندی است که مهندس هر روز با آن سرو کار دارد. با گرانتر شدن سوختها و تقاضای صنايع برای توان و بخار بيشتر ، مهندس بايد درباره چگونگی احتراق سوختها ، و کسب بيشترين گرما از احتراق سوخت ، بدون آلوده تر کردن محيط ، دانش بيشتری کسب کند.
| دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت |
| مستند به صورت دوبله فارسی و با کیفیت HD 720p می باشد |
نام مستند : National Geographic – Megafactories: Lamborghini – ابرکارخانه ها : لامبورگینی
سال انتشار: ۲۰۱۰
مدت زمان: ۴۷ دقیقه
حجم : ۳۴۵ مگابایت
کیفیت : HD 720p
زبان : فارسی
خلاصه : لامبورگینی شرکتی ایتالیایی و سازنده خودروهای اسپورت میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکدهای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد.این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق بود، تاسیس شد. با این مستند به این کارخانه ی عظیم می رویم و با مراحل ساخت خوردوی لامبورگینی مارسیو اس وی آشنا می شویم . اتومبیلی با سرعت بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت که یکی از گرانترین و اسپرت ترین خودروهای جهان است …
پسورد فایل : www.downloadha.com
لینک های دانلود : Rapidshare Direct Link
بسمه تعالی
مستند خودروی لامبورگینی امروز بین ساعات 13 الی14 برگزار شد.
تشکر میکنم به خاطر حضور گرمتون.
در آخر هم یک قرعه کشی انجام شد که طی اون هدیه ای ناقابل به سرکار خانم فاطمه حسینی برنده ی قرعه کشی اهدا گردید.
از تولید کادیلاک آمریکایی تا تولید پراید و خودروهای چینی
کیا پراید که بعد ها به پر تیراژ ترین خوردو ایران تبدیل شد عملا فورد فستیوایی بود که در سال 1986 در آمریکا تولید می شد ولی به دلیل مشکل ایمنی تولیدش در آمریکا قطع شده است.
شاید این از شوخی روزگار و عجایب تولید در ایران است که در روزگاری که پیکان و ژیان در ایران تولید می شدند، لوکس ترین خودروی آمریکا یعنی کادیلاک هم درایران تولید می شد.کادیلاک مانند پرچم ایالات متحده در خودروسازی است که تا پیش از تولیدش در ایران هیچ کجا خارج از خاک آمریکا تولید نشده بود.
کلاچ وسيله ايست براي انتقال حرکت چرخشي از يک شفت به شفت ديگر. کلاچ در واقع يک وسيله قطع کردن و يا وصل کردن است که در سيستمهاي انتقال نيرو بکار ميرود. اصولاً در سيستمهاي انتقال نيرو، توان و نيروي توليد شده در موتور براي استفاده به شکلي ديگر و يا استفاده در جايي ديگر نياز به جابجايي و انتقال دارد. حال براي آنکه بتوان بر روي اين انتقال نيرو کنترلي را اعمال کرد. سادهترين راه استفاده از يک کلاچ است تا هر زمان که نياز به توقف انتقال نيرو باشد، اين عمل انجام پذيرد.
فعالیتهای برنامه ریزی شده انجمن مهندسی خودرو برای فردا و پس فردا: پنج شنبه پخش مستند خودروی لامبورگینی ساعت 13 الی 14 جمعه جلسه ی دوم دوره ی طراحی مخازن تحت فشار ساعت 9 الی 12 جلسه دوم کلاس نرم افزاری کتیا ساعت 13 الی 16
بسمه تعالی طرحی مشترک از انجمن های خودرو و هوافضای دانشگاه پخش مستند علمی مربوط به رشته های هوافضا و خودرو زمان برگزاری:پنج شنبه ها ساعت 13 الی 14 <<به همراه قرعه کشی و جایزه>> شروع این طرح از پنج شنبه مورخ93/12/7 مستند این هفته ابرکارخانه ی لامبورگینی <<حضور برای عموم آزاد است>> شماره کلاس: 208 منتظر شما هستیم. <<به همراه قرعه کشی و جایزه>>
تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4
در این مقاله بر آن شدیم تا به سوال خیلی از دوستان در مورد خودرو های یورو 2 و خودرو یورو 4 که امروزه بحث داغ خودرو سازان و نیروی انتظامی شده بپردازیم که در ابتدا بایستی یه مقدمه ای راجب این مقاله بنویسم.
موضوع هواي آلوده در جهان كه بيش تر در شهرهاي بزرگ نمود پيدا كرده است، امروزه به بحث اصلي حوزه صنعت و محيط زيست تبديل شده است، به طوري كه براي مثال، چند دوره اخير نمايشگاههاي بزرگ خودرو در جهان با محوريت و زمينه اصلي «هواي پاك» و «محيط زيست» برگزار ميشوند. در اين ميان، شركتهاي خودروساز داخلي نيز بنا بر وظيفه اجتماعي خود و مقررات حاكم، در صددند تا حد امكان محصولات خود را به تجهيزات و استانداردهاي كنترل آلايندگي مجهز سازند تا در كاهش مضرات اين پديده در كشور، سهمي ايفا كنند.این استانداردهای آلایندگی در اصل میزان مجاز برای انتشار گازهای آلاینده خودروی نو که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته میشوند را تعریف میکند.انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربنها (THC)، هیدروکربنهای بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن(CO) و ذرات معلق (PM) را در این استانداردها لحاظ میشوند. استاندارد بودن موتور خودرو با تست موتور در یک چرخه آزمون معین، بررسی میشود. موتورهایی که با این استاندارد مطابقت نداشته باشند قابل فروش در اروپا نیستند.
نانو تکنولوژی و کاربرد آن در صنعت خودرو
شاید بارها کلمه نانو را شنیده اید ولی امروزها این تکنولوژی به قدری فراگیر و کلی شده که در همجای صنعت روز دنیا به کار گرفته می شود، بسیاری از خودروسازان در این تکنولوژی پیش قدم شده اند همانند تویوتا با تکنولوژی جدید رنگ خای تمیز شونده یا مرسدس با رینگ های تمیز شونده، فناوری نانو تا 20 سال آینده همانند فناوری اطلاعات در 20 سال گذشته فناوری توانمندسازی خواهد بود . فناوری نانو فناوری میان بخشی است و تمام فناوری ها و بازارهای شناخته شده کنونی را تغییر داده و یا از نو تعریف خواهد کرد.فناوری های میکرو و نانو قبلا تغییراتی در صنعت خودرو ایجاد کرده اند، در خودروها میکروتراشه ها موتور را تنظیم کرده و فناوری های جدید ترمز خودرو را کنترل میکنند. ابزارهای الکترونیکی باعث احتراق کامل وتمیز موتور می شوند.
وانت کاریا جایگزین وانت پیکان می گردد + مشخصات و تصاویر
غلامرضا صادقیان ظهر امروز در مراسم دیدار مدیران و کارکنان ایران خودروی تبریز با نماینده ولیفقیه در آذربایجانشرقی به منظور تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدا و رهبری اظهار داشت: بهرهبرداری از شرکت ایران خودرو تبریز از شهریور ۸۶ آغاز شده در زمینه تولید و اشتغالزایی یکی از شرکتهای پیشرو بوده است.از ابتدای سال تاکنون ۸۱ هزار و ۵۰۰ هزار دستگاه پیکان وانت در این شرکت تولید شده که در مقایسه با سال گذشته دو برابر تولید بوده است.
صادقیان اضافه کرد: با تلاش همکاران و همت کارگران و مدیران در حال حاضر روزانه ۵۵۴ دستگاه وانت باردو یا پیکان وانت تولید و به بازار عرضه میشود.
صادقیان با بیان اینکه هم اکنون در حال تولید آزمایشی خودروی جدید وانت پی.یو.وان در این شرکت هستیم.......