close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
انجمن مهندسي خودرو انجمن مهندسی خودرو کرج - 5
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
تبليغات شما
تبليغات شما
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 2 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 139 ? بازديد ديروز : 52 ? بازديد کننده امروز : 26 ? بازديد کننده ديروز : 21 ? گوگل امروز : 1 ? گوگل ديروز : 2 ? بازديد هفته : 1,357 ? بازديد ماه : 2,643 ? بازديد سال : 22,125 ? بازديد کلي : 232,265 ? اطلاعات شما ? آي پي : 54.159.44.54 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          انجمن هاي پيام نور کرج

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 663 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 420 mahdi
          کلاس CNG 1 399 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 388 mahsa

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          علی رضا قلیانی
          23:16
          بازديد : 1687

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          همه چیز درباره سیلندر خودرو و انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو

          سیلندر چیست؟

          سیلندر در موتورها و پمپ‌های رفت و برگشتی، فضایی استوانه‌ای است که پیستون در آن حرکت می‌کند. هر موتور، پمپ و یا کمپرسور رفت و برگشتی، برای کارکرد نیاز به دست‌کم یک سیلندر دارد. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار می‌گیرند که باریخته‌گری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته شده، و سپس ماشینکاری می‌شود. یک پیستون در داخل هر سیلندر توسط چند رینگ پیستون فلزی در شیار ماشین در اطراف سطح خارجی آن نصب شده نشسته به طور معمول دو برای آب بندی فشاری و یک به مهر و موم نفت. این حلقه ها در نزدیکی تماس با دیواره های سیلندر را، سوار بر یک لایه نازک از روغن، ضروری برای حفظ موتور از تصرف و نیاز به سطح با دوام دیواره سیلندر است.

          فضای بین پیستون و سیلندر، با استفاده از رینگ‌های پیستون که در شیارهایی بر روی سطح خارجی پیستون قرار می‌گیرند، آب‌بندی می‌شود تا از نشت هوا به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل آن جلوگیری شود.

          دانستنی های لازم از لحظه تحویل خودرو تا گارانتی خودرو

          علی رضا قلیانی
          23:12
          بازديد : 292

          دانستنی های لازم از لحظه تحویل خودرو تا گارانتی خودرو

          دانستنی های لازم از لحظه تحویل خودرو تا گارانتی خودرو

          فروش خودرو، بسیاری بر این عقیده اند که شاید خرید یک خودروی صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودروی دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودروی صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خودروی دست دوم مواجه شوید.

          با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید خودرو هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر گرم است. اگر این روزها قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را دارید یا بتازگی خودروی صفر کیلومتر خریده اید شاید خواندن مطالبی که در ادامه به آن اشاره می شود برای شما کاربردی و آموزنده باشد.

          باسیستم کنترل در سراشیبی (DAC) و کنترل در سربالایی (HAC) آشنا شوید

          علی رضا قلیانی
          23:2
          بازديد : 258

          باسیستم کنترل در سراشیبی (DAC) و کنترل در سربالایی (HAC) آشنا شوید

          سیستم کنترل در سراشیبی (DAC) و کنترل در سربالایی (HAC) آشنا شوید

          بازار آپشن ها و امکانات متعدد و گاها سیستم های که در رانندگی در مسیرها و شهر کاربردی ندارند داغ است و به ابزاری برای رقابت خودروسازان تبدیل شده است.فروش خودرو، این سیستم‌های هوشمند کمکی و الکترونیکی متعددی که برروی مدل‌هایSUV  نصب می‌شوند امروزه می‌توانیم بعضی از این سیستم‌های کمکی را در SUV‌های کوچک و جمع و جور نیز مشاهده کنیم و ظاهرا مشتریان هم به وجود این آپشن‌ها در اتومبیل خود اهمیت زیادی می‌دهند؛ حتی اگر از آن استفاده نکنند!

          جهت مشاهده ی کامل این مقاله به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

          طراحی مخازن تحت فشار

          علی رضا قلیانی
          22:49
          بازديد : 224

          طراحی مخازن تحت فشار

          بسمه تعالی

          اولین جلسه ی دوره ی طراحی مخازن تحت فشار روز جمعه مورخ 93/12/1 ساعت 10 الی 13 با سرتیترهای زیر برگزار گردید:

          -نام دوره:طراحی مخازن تحت فشار با کد asme;section8;div1

          -نرم افزار مربوطه:PVELLITE

          -تعریف مخزن تحت فشار:ظرفیست تحت فشار،که این فشار می تواند فشار داخلی باشد و یا خارجی.

          -فاکتورهای طراحی مخازن تحت فشار

          -منابع مورد نیاز طراحی

          -کدهای طراحی

          -و...

          مدرس دوره:مهندس آریامند کارشناسی ارشد جامدات

          خوشحال میشیم نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه ی این دوره با ما مطرح سازید.

          اطلاعیه

          علی رضا قلیانی
          22:41
          بازديد : 147

          بسمه تعالی

          با لطف خدا و همکاری دوستان اولین جلسه ی کلاس نرم افزاری کتیا روز جمعه مورخ 93/12/1 ساعت 13 الی 16 با حضور علاقه مندان در اتاق سایت دانشجویی برگزار گردید.

          انجمن بر آن است در پایان دوره گواهینامه ای معتبر از سوی دانشگاه به شرکت کنندگان در این کلاس اعطا نماید.

          در ضمن از کلیه ی شرکت کنندگان تقاضامندیم نظرات،انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این کلاس به ما منتقل نمایند.

          سامانه پیامکی:50002060505040

          ایمیل:khodro.pnu@gmail.com

          شاسی های خودرو

          سبا مهرابی فر
          13:8
          بازديد : 214

          شاسی های خودرو

          شاسی های خودرو

          به طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده  که عبارتند از -1  بدنه   -2 موتور -3  شاسی 

          تعریفشاسی  در اصل یک چهار ضلعی است و از فولاد سخت به شکل ناودانی ساخته می شود که قسمت هایی مثل موتور و سیستم  انتقال قدرت  و سیستم  فنر بندی و سیستم ترمز و فرمان روی ان نصب می شود

          كلاس بندي خودروها :

          علی رضا قلیانی
          22:59
          بازديد : 195

          كلاس بندي خودروها :

          كلاس بندي خودروها :

          امروزه در دنياي خودرو استانداردهاي متعددي براي كلاس بندي خودروها وجود داره اما به طور كلي ميتونيم بر حسب  كاربردشون(شخصي،تجاري،باري...) فرم ظاهري و ابعاد طبقه بندي كنيم.

          خودروسازها معمولا بازارو بر حسب كلاس بندي خودروها تجزيه و تحليل ميكنن و اين قضيه به خريدار هم كمك ميكنه تا با توجه به نيازشون انتخاب درستي داشته باشن البته كلاس بندي خودروها به ما كمك ميكنه كه بتونيم از لحاظ فني با هم مقايسشون كنيم البته كلاس بندي تو كشور ما چندان صحيح نيست و خودروسازا سعي ميكنن در كلاس هاي مختلف محصول داشته باشن و به ندرت ديده ميشه كه يه خودروساز دوتا خودرو تو يه كلاس معرفي كنه چون هر كلاسي بازار خودشو داره جالبه بدونيد كه اين خودروسازا هستن كه كلاس خودروهاشونو مشخص ميكنن مثلا شركت تويوتا مدل كمريو كلاس D  معرفي ميكنه حالا ممكن اين خودرو از نظر اندازه شبيه كلاس E يه خودرو از خودروساز ديگه اي باشه.

          کلاس های حل تمرین

          علی رضا قلیانی
          22:20
          بازديد : 159

          به نام خدا

           مطمعنا برای خیلیامون پیش اومده که سر کلاس از اساتید بخواهیم مثال و تمرین بیشتری حل کنه اما اساتید بدلیل کمبود وقت اینکارونکنه ، به همین دلیل تعدادی از دانشجویان ممتاز دانشگاه هر ترم بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای رضای خدا داوطلب میشن که کلاس هایی تحت عنوان کلاس حل تمرین برای دانشجوها برگزار کنن.اهمیت این کلاس هاروهم کسانی که ترم های پیش ازش استفاده کردن خوب میدونن.این ترم هم تعدادی از دانشجویان ممتاز دانشگاهمون اقدام به برگزاری کلاس های حل تمرین به شرح زیر کرده اند:

          مقاومت مصالح 1      سرکار خانم عسکری           یکشنبه ها ساعت 11:30 الی 13:30

          کنترل اتوماتیک         جناب آقای احمدوند            سه شنبه ها ساعت 9 الی 11:30

          دینامیک               جناب آقای احمدوند            سه شنبه ها ساعت 13 الی 16

          ارتعاشات              جناب آقای اسماعیلی           سه شنبه ها ساعت 13 الی 16

          اطلاعیه

          علی رضا قلیانی
          22:6
          بازديد : 174

          به نام خالق زیبایی ها

           

          دوستان نتیجه ی نظرسنجی برای برگزاری کلاس هامون در روزهای چهارشنبه به شرح زیر میباشد:

          مخالف: 21 نفر

          موافق: 12 نفر

          بنابراین طبق رای اکثریت ما دراین روز فعالیت نخواهیم کرد.

          برنامه ی جدید انجمن به شرح زیر میباشد:

          1- کلاس نرم افزاری کتیا گروه 1 (مرتضی شادکام)

          جمعه ها ساعت 12:30 الی 15:30

          2- کلاس نرم افزاری....

          کروز کنترل چیست؟و نحوه کارکرد کروز کنترل

          علی رضا قلیانی
          15:2
          بازديد : 374

          کروز کنترل چیست؟و نحوه کارکرد کروز کنترل

          کروز کنترل چیست؟و نحوه کارکرد کروز کنترل

          با پی شرفت روز به روز تکنولوژی های نوین در صنعت خودرو سازی علم به یاری راننده آمده و این سیستم، در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها، یا اتوبان‌هاست. به‌طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال‌سازیکروز کنترل به‌راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد

          مهمترین چراغ های پشت آمپر

          علی رضا قلیانی
          13:42
          بازديد : 564

           مهمترین چراغ های پشت آمپر

           مهمترین چراغ های پشت آمپر

          شاید بارها پیش اومده که چراغ های پشت آمپر خودروی شما بنا به دلیلی روشن شده اما این بار و در این مقاله می خوام راجب سه چراغ مهم و حیاتی براتون بنویسم،هربار که خودرو را روشن می کنید چراغ های صفحه جلو آمپر به شما چشمک می زنند اما بعد از چند ثانیه از کار کردن موتور نورشان از بین رفته و تا دفعه بعد که خودرو را روشن می کنید دیگر از آنها هیچ خبری نیست . راننده باید به چراغ های زرد و قرمز جلو آمپر خودرو حساس باشد و نسبت به آنها توجه لازم را بکند زیرا این موضوع نشانه اخطار درباره مشکل و یا نقص فنی در خودرو است .

          آنچه در مورد چراغ های پشت آمپر باید بدانیم؟

          علی رضا قلیانی
          9:54
          بازديد : 563

          آنچه در مورد چراغ های پشت آمپر باید بدانیم؟

          علامت های هشدار دهنده در پشت آمپر خودرو ها یکی ملزوماتی است که هر راننده باید با آن آشنایی داشته باشد. اتومبیل های قدیمی تر تنها چند چراغ هشدار دهنده در جلو آمپرشان وجود داشت که تقریبا همه ما با آن ها آشنایی داشتیم ، اما امروزه با آمدن اتومبیل های پیشرفته تر با امکانات بیشتر تعداد این علامت ها افزایش چشمگیری یافته و اکثریت با این علامت ها آشنایی ندارنددر این مطلب می خواهیم شما را با تمامی علامت های هشدار دهنده پشت آمپر خودرو ها آشنا کنیم.

           

           

          علامت‌های هشدار دهنده، دیگر فقط برای اعلام وضعیت فنی اتومبیل نظیر فشار روغن، دمای موتور، وضعیت باطری و... نیست! هشدارهایی نظیر یادآوری کمربند ایمنی، اطلاع از وضعیت باد لاستیک‌ها، اعلام کثیف بودن فیلترها وخیلی علائم دیگر را شامل می‌شود.

          تجربه رانندگی با لکسوس RX350

          سبا مهرابی فر
          18:48
          بازديد : 289

          تجربه رانندگی با لکسوس RX350
          از ابتدای تولیدش در سال 1998 میلادی جزء پرفروش ترین محصولات لکسوس بوده و آخرین نسل آن (نسل سوم) از همان ابتدا توانسته هر سال در بین پرفروش ترین خودروهای لوکس آمریکا قرار بگیرد و این رتبه را کماکان برای چندین سال پیاپی نگه داشته‌است. در ایران نیز از ابتدای ورودش نظرات زیادی را به خود جلب کرد و توانست آنچنان به فروش و محبوبیت برسد که هنوز هم تعداد این مدل لکسوس با وجود محدودیت های واردات از تعداد کل دیگر لکسوس های بازار بیشتر است.
          لکسوس RX350 در حقیقت در دو نسل دوم و سوم به بازار ایران آمد و حتی این شانس را داشتیم که آخرین فیس لیفت آن نیز بتواند خیابان های کشور را لمس کند اما پس از آن با تصویب قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، این ژاپنی به ناچار با بازار ایران خداحافظی کرد و شاید هنوز هم هیچ جایگزینی به این شایستگی برای آن در بازار داخل یافت نشده‌است. 

          تایپیت و اسبک

          سبا مهرابی فر
          18:32
          بازديد : 359

          تایپیت و اسبک

          تایپت

          در موتورهای سوپاپ رو سوپاپ بالابر یا تایپت قطعه ای است که حرکت برجستگی بادامک را به میله تایپت (تایپیت) انتقال می دهد در بعضی موتورهای میل سوپاپ رو حرکت بادامک از طریق استکان تایپت مستقیما به ساق سوپاپ منتقل می شود در سایر موتورهای میل سوپاپ رو حرکت بادامک از طریق انگشتی به ساق سوپاپ انتقال می یابد  

          هفت قانون طلایی در طراحی خودرو سدان

          مرضیه بخشی
          11:51
          بازديد : 189

          قانون اول: 

          برای اینکه کار طراحی خودرو را شروع کنیم، اولین معیار اندازه چرخ است و فاصله بین محور جلو و عقب باید بین 3.25 چرخ برای خودروهای متوسط مثل C کلاس و همین طور 3.5 چرخ برای خودرو های بزرگ تر مثل E کلاس مرسدس بنز باشد. البته در طراحی طراحان حرفه ای دیده می شود که اکثرا از چرخ و رینگ های خیلی بزرگ استفاده می کنند که جلوه زیبایی کار را زیاد می کند. اما به خاطر داشته باشید که فاصله استاندارد بین چرخ جلو و چرخ عقب در خودرو، تکرار 3 چرخ بین آن است که ما در این مثال به فاصله 3.25 چرخ رسیده ایم.

          قانون دوم: 

          محل قرارگیری ستون A بسیار مهم است که در حالت استاندارد اگر امتداد این ستون را به سمت پایین در نظر بگیریم، معمولا باید مسیر آن از مرکز چرخ جلو خودرو عبور کند. این کارباعث انتقال صحیح تنش های جاده بر ساختار اصلی و محکم ستون های خودرو می شود.

          جک هیدرولیک

          m-bakhshi
          11:26
          بازديد : 255

          جک هیدرولیک 

           

           

           

          برگزاری دوره ی طراحی مخازن تحت فشار

          علی رضا قلیانی
          17:6
          بازديد : 362

          برگزاری دوره ی طراحی مخازن تحت فشار

          <<اطلاعیه>>

          برگزاری دوره ی طراحی مخازن تحت فشار

          مدرس:مهندس سعید آریا مند(کارشناس فنی شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا)

          مدت دوره:12 ساعت

          هزینه ی دوره:30 الی 40 هزار تومان

          زمان برگزاری: جمعه ها ساعت 9 الی 12

          مکان برگزاری:دانشگاه پیام نور کرج

          پیش نیاز دوره:مقاومت مصالح 1

          جهت شرکت در این دوره نام دوره را به سامانه ی پیامکی انجمن پیامک کنید.

          شروع کلاس های دوره پس از رسیدن به حدنصاب میباشد.

           

          پش

          سامانه مولتی پلکس خودرو (بخش دوم)

          سبا مهرابی فر
          13:35
          بازديد : 250

          سامانه مولتی پلکس خودرو (بخش دوم)
          در این روش، برای انتقال همه سیگنال‌ها، تنها به دو رشته سیم (مشترک بین تمام یونیت‌های الکترونیکی) نیاز است و مصرف کننده‌هایی نظیر سیستم‌های روشنایی، شیشه بالابرها، سیستم صوتی و ... توسط نزدیک‌ترین یونیت‌های الکترونیکی محلی که از آن‌ها به عنوان نود (Node) یاد می‌شود، کنترل و تغذیه می‌شوند.
          این نوع سیم کشی را سیستم برق رسانی حلقوی نیز می نامند. 

          سیستم ASR چیست؟

          سبا مهرابی فر
          13:21
          بازديد : 398

          سیستم ASR چیست؟
          سیستم ASR یا Acceleration Skid Regulation به کنترل لغزیدن خودرو در زمان شتاب‌گیری اطلاق می‌شود.
          همه ما می‌دانیم رانندگی در شرایط لغزان، همچون زمانی که برف و باران بر روی سطوح جاده است، میزان اصطکاک و ارتباط بین لاستیک و جاده به حداقل می‌رسد. در چنین شرایطی رانندگی و کنترل خودرو بسیار سخت می‌شود و زمانی که اقدام به شتاب‌گیری در چنین سطحی می‌کنید، خودروی شما شروع به لغزش و هرز چرخیدن می‌کند یا زمانی که یکی از چرخ‌های خودرو بر روی آسفات و سطح مناسبی قرار دارد و یکی از چرخ‌ها بر روی سطح لغزنده قرار دارد، با فشار دادن پدال گاز چرخی که بر روی سطح لغزنده قرار دارد شروع به هرز گرد می‌کند و می‌لغزد. 

          10توصیه برای نگهداری بهتر از خودرو

          سبا مهرابی فر
          23:38
          بازديد : 415

            10توصیه برای نگهداری بهتر از خودرو

          بدون شک هر وسیله الکترونیکی و مکانیکی نیاز به نگهداری دارد تا با گذشت زمان، از کیفیت و کارایی آن کاسته نشود. خودرو نیز از این قاعده مستثنا نبوده و سهل انگاری در امر نگهداری اتومبیل حتی می‎تواند به قیمت جان سرنشینان آن تمام شود



           
          10 توصیه برای نگهداری بهتر از خودرو
           

          کل صفحات : 9صفحه قبل 1 2 ...4 5 6 ...8 9 صفحه بعد
          کليپ هاي برگزيده
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي