close
تبلیغات در اینترنت
تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 1 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 108 ? بازديد ديروز : 118 ? بازديد کننده ارمزو : 36 ? بازديد کننده ديروز : 59 ? گوگل امروز : 1 ? گوگل ديروز : 0 ? بازديد هفته : 1,433 ? بازديد ماه : 3,867 ? بازديد سال : 42,674 ? بازديد کلي : 284,113 ? اطلاعات شما ? آي پي : 34.204.169.76 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          لينک هاي دوستان

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ بازديد توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 915 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 618 mahdi
          کلاس CNG 1 555 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 538 mahsa

          تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4

          علی رضا قلیانی
          23:37
          بازديد : 798

          تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4

          تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4

          در این مقاله بر آن شدیم تا به سوال خیلی از دوستان در مورد خودرو های یورو 2 و خودرو یورو 4 که امروزه بحث داغ خودرو سازان و نیروی انتظامی شده بپردازیم که در ابتدا بایستی یه مقدمه ای راجب این مقاله بنویسم.

           موضوع هواي آلوده در جهان كه بيش تر در شهرهاي بزرگ نمود پيدا كرده است، امروزه به بحث اصلي حوزه صنعت و محيط زيست تبديل شده است، به طوري كه براي مثال، چند دوره اخير نمايشگاه‌هاي بزرگ خودرو در جهان با محوريت و زمينه اصلي «هواي پاك» و «محيط زيست» برگزار مي‌شوند. در اين ميان، شركت‌هاي خودروساز داخلي نيز بنا بر وظيفه اجتماعي خود و مقررات حاكم، در صددند تا حد امكان محصولات خود را به تجهيزات و استانداردهاي كنترل آلايندگي مجهز سازند تا در كاهش مضرات اين پديده در كشور، سهمي ايفا كنند.این استانداردهای آلایندگی در اصل میزان مجاز برای انتشار گازهای آلاینده‌ خودروی نو که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند را تعریف می‌کند.انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربن‌ها (THC)، هیدروکربن‌های بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن(CO) و ذرات معلق (PM) را در این استانداردها لحاظ می‌شوند. استاندارد بودن موتور خودرو با تست موتور در یک چرخه آزمون معین، بررسی می‌شود. موتورهایی که با این استاندارد مطابقت نداشته باشند قابل فروش در اروپا نیستند.

          آلاينده های اصلی

           1- ذرات معلق ((Particulate Matters

           ذرات معلق به گروهی از ذرات جامد يا مايع اطلاق می شود که به اندازه کافی برای معلق ماندن در هوا سبک باشند. بعضی ذرات مثل دوده سمی نیستند وليکن بعضی ذرات مثل آزبست سمی اند. مهم‌ترين مشکل ذرات معلق، باقی ماندن تا مدتی در جو زمين است: قطر بيش‌تر از 10 ميکرون پس از يک يا چند روز انتشار روی زمين می نشيند و ذرات کوچک تر و سبک‌تر با قطر کم تر از یک ميکرون چندين هفته در هوا می ماند.

          2- منوکسيد کربن ((CO

          گازی است بی‌رنگ، بی‌بو و سمی كه از احتراق ناقص سوخت های کربن دار به وجود می آيد. غلظت اين گاز در مناطق اصلی شهرهاکه تعداد خودروها زياد است، بيش‌ترين مقدار است. منوکسيد کربن پايداری زيادی در جو ندارد.

          3- دی‌اکسيد گوگرد(SO2)

          گازی است بی رنگ كه بيش‌تر، از سوختن سوخت‌های حاوی گوگرد نظير زغال سنگ و نفت پديد می آيد. اين گاز می تواند اکسيد شده و آلاينده ثانويه نظير تري‌اكسيد گوگرد به وجود آورد. از ترکيب اين گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسيد بسيار خورنده، اسيد سولفوريک تشکيل می شود.

          4- اکسيدهای نيتروژن ( (NOx

           زماني‌که اکسيژن هوا با نيتروژن موجود در دمای بالا احتراق ترکيب شود، اكسيد نيتروژن به وجود می آيد. دوآلاينده مهم آن، مونوكسيد و دي‌اكسيد نيتروژن هستند. از ترکيب اين گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسيد بسيار خورنده، اسيد نيتريک تشکيل می شود. منابع اصلی اكسيدهاي نيتروژن، خودروها، نيروگاه‌ها و سيستم دفع زباله است. 

          5- ترکيبات آلی فرّار ( (VOC 

          تركيبات فرار، گروهی از ترکيبات آلی است که انواع هيدروکربن‌ها را نيز شامل می شوند. اين گروه گاهی به گروه متان و گروه هيدروکربن های غير متان تقسيم می شود. تركيبات فرار در دمای اتاق ممکن است به سه حالت جامد، مايع و گاز موجود باشد. بيش‌ترين مقدار در اين ترکيبات را متان که خطری برای سلامتی ندارد، تشکيل می دهد. بعضی از voc ها جذب کننده قوی اشعه مادون قرمز هستند و به اثر گل‌خانه ای و گرم شدن زمين کمک می کنند.

          استاندارد یورو 2 و یورو 4

          استاندارد یورو 2 و یورو 4 در اصل استاندارد آلایندگی هواست و به دید من ارتباطی به مردم نداره جزء سلامتیشون منظورم اینه که مردم نباید اختلاف چند میلیونی بابت این قطعه پرداخت کنند و این وظیفه کارخانه سازنده اس که  طبق تعهدش و سودآوریش خودرو هایی پاک تولید کنه و به مردم نحویل بده در اصل این چرخه کامل نمی شه مگر اینکه حتی استاندارد آلایندگی بنزین یورو 2 در حد یورو 2 باشه نه بیشتر!!!

          در حالی که بسیاری دم از عرضه خودرو با استاندارد یورو 4 می زنن کجاس بنزین یورو 4 ؟و کدام جایگاه ها عرضه می کنند این در حالی است که خودرو سازان در این سالها پا فرا تر گذاشته و ایربگ خودرو ها را کم می کنند همانند تندر 90 ولی صحبت از سلامتی و حفظ محیط زیست!

           

          در انتها مقاله خودرو های یورو 2 و یورو 4 جزء در کاتالیزور و سنسور گاز اکسیژن خودرو (میزان خروجی گازهای سمی متساعد از سوخت بنزین خودرو) هیچ تفاوتی ندارند از نظر طراحی و یا حجم موتور و میزان قدرت خودرو و یا کشش خودرو و...

          مطالب مرتبط
          نکاتی ضروری درباره استفاده از خودرو در فصل سرما
          اصطلاحات خودرویی
          آیا می توان بنزینهای مختلف را با هم مخلوط کرد ؟
          زنجیر چرخ پارچه ای
          آیا ترموستات خودرو در تابستان باید باز شود
          وقتی ماشین جوش آورد چکار کنیم
          روش نگارش يک مقاله علمي-پژوهشي
          کد بندی پلاک خودروهای تمام شهرهای ایران.
          ده نکته ساده و مهم در زمان فروش یک خودروی دست دوم
          همه چیز درباره لوگو شرکت های خودرو سازی
          ارسال ديدگاه
          نام
          ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
          وبسایت
          :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
          نظر خصوصی
          مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
          کد امنیتیرفرش کد امنیتی
          کلیپ
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS