close
تبلیغات در اینترنت
ملاقاتی کوتاه با فورد ماستنگ
صفحه اصلي نقشه سايت خوراک
موضوعات
  • ? جشنواره حرکت
    • ? نمونه سوالات پیام نور
    • ? کتابخانه
    • ? انجمن مهندسی خودرو
    • ? موتور خودرو
    • ? شاسی خودرو
    • ? سیستم نگه دارنده ی خودرو و ترمزها
    • ? سازه و بدنه
    • ? سیستم خنک کاری
    • ? برق خودرو
    • ? سیستم انتقال قدرت
    • ? امنیت در خودرو
    • ? سیستم پیشرفته خودرو
    • ? مطالب عمومی
    • ? مشخصات کلی خودروها
    • ? اخبار روز خودرو
      • ? عکس و فیلم
      • ? نرم افزارهای مرتبط
      • ? ارسالی کاربران
        • ? پیام نور
        • آمار
          ? آمار مطالب ? کل مطالب : 160 ? کل نظرات : 48 ? آمار کاربران ? افراد آنلاين : 1 ? تعداد اعضا : 171 ? آمار بازديد ? بازديد امروز : 88 ? بازديد ديروز : 118 ? بازديد کننده ارمزو : 12 ? بازديد کننده ديروز : 35 ? گوگل امروز : 0 ? گوگل ديروز : 2 ? بازديد هفته : 88 ? بازديد ماه : 1,172 ? بازديد سال : 50,020 ? بازديد کلي : 291,459 ? اطلاعات شما ? آي پي : 3.94.202.6 ? مروگر : ? سيستم عامل :
          آرشيو
          صفحات جداگانه
          لينک هاي روزانه
          نويسندگان
          لينک هاي دوستان

          آخرين ارسالي هاي انجمن

          عنوان پاسخ بازديد توسط
          کلاس نرم افزاری کتیا 4 1008 mohammadlilipoot
          امکانات سایت 2 657 mahdi
          کلاس CNG 1 582 mahdi
          کلاس های حل تمرین 1 564 mahsa

          ملاقاتی کوتاه با فورد ماستنگ

          سبا مهرابی فر
          1:59
          بازديد : 340

          ملاقاتی کوتاه با فورد ماستنگ
          فورد ماستنگ را باید یکی از محبوبترین خودروهای جهان بدانیم، خودرویی که از سال 1964 میلادی عرضه شده و از همان اولین نسل محبوبیت زیادی بین دوستداران خودرو پیدا کرد. اولین نسل تا سال 1973 تولید شد و شاید باید گفت که هیچ کدام از دیگر نسلها نتوانستند آن شهرت را تکرار کنند و حتی نسل چهارم آن برای ده سال و بدون تغییری ادامه پیدا کرد. اما این اواخر فورد با معرفی نسلهای جدید سعی در زنده کردن یاد و خاطره مدلهای دهه شصت را دارد و تا کمی موفق هم بوده است.
          این خودرو در بازار داخل بسیار طرفدار دارد و با رفتن به مناطق آزاد، که واردات این خودرو آزاد است، متوجه خواهید شد که بسیاری از آخرین مدلهای ماستنگ در خیابانها ویراژ میدهند و صدایشان خیابانها را به لرزه در میآورند. حال با توجه به محبوبیت بالای این خودرو، به منطقه آزاد بندر انزلی رفتیم و با یک نمونه مدل 2014 کروک مشکی رنگ ملاقاتی داشتیم.

          طراحی
          بی‌شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای آمریکایی، فورد ماستنگ است. طراح منحصربفرد این خودرو از همان سال‌های اولیه طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و حال پس از سال‌ها هنوز این طرح جذابیت‌های خود را دارد.
          نمای خشمگین جلو به راحتی هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و بلافاصله شما را به یاد اسب‌های پرتوان داخل پیشرانه می‌اندازد. درپوش موتور بسیار کشیده و عضلانی است و بخوبی نشان دهنده قدرت داخل آن است. جلو پنجره همان روح طراحی مدل‌های معروف دهه 60 را دارد و حال به صورت مدرنی در جلوی ماستنگ قرار گرفته است. در وسط جلو پنجره نیز لوگوی ماستنگ قرار گرفته و در دو طرف آن چراغ‌های زیبا و جدی زنونی قرار گرفته‌اند. 

           

          نمای کناری، ساده کشیده و عضلانی است و خطوط ساده و منظمی در این قسمت قرار گرفته‌اند. یک خط از انتهای چرخ جلو شروع و تا چراغ عقب امتداد پیدا کرده و خط دیگری از ابتدای درب شروع شده و تا چرخ عقب بدون هیچ شکستی کشیده شده است. 

           

          از دیگر قسمت‌های طراحی این خودرو که کاملاً به طراحی مدل‌های قدیمی وفادار بوده است، نمای عقب ماستنگ است. همان سه چراغ عمودی ساده و قرمز رنگی که پیش‌تر در مدل‌های GT250 سال 1966 دیده بودیم و بعد از آن نیز در دیگر مدل‌ها مانند GT500 استفاده شده بود، حال به صورتی مدرن‌تر در نمای عقب ماستنگ 2014 نقش بسته است. بین دو چراغ نیز لوگوی ماستنگ جا گرفته و سپر عقب کشیده، ساده و بی‌روح است و دو طرف آن دو خروجی اگزوز قرار گرفته که شاید با توجه به پیشرانه قدرتمندی که روی آن نصب شده جای یک پکیج اگزوز و 4 خروجی برای آن خالی است. 

           

          اما همین دو خروجی صدایی را تولید می‌کنند که می‌تواند سر هر رهگذری را به سمت خودش برگرداند. برای همین تلاش کردیم تا کمی صدای غرش آن را دربیاوریم  

          کابین و امکانات
          به محض وارد شدن به داخل خودرو، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند داشبورد دو تکه ماستنگ است که ما را به یاد اولین ماستنگ‌ها در دهه 60 میلادی می‌اندازد که فورد کماکان به آن طراحی وفادار بوده و طراحی داشبورد، کنسول میانی، غربیلک سه پره و کیلومتر شمار و دور موتور همگی در همان سبک و البته به صورت مدرن‌تری می‌باشد  

            

          در کابین برخلاف بعضی از کروک‌ها مثل ب ام و Z4، دو صندلی در عقب نیز قرار دارد ولی آنچنان راحت و جادار نیستند و شاید برای افراد بلند قد اصلاً مناسب نباشند.
          در داخل کابین می‌توان تجهیزاتی مثل کروز کنترل، بلوتوث، گیربکس 6 سرعته خودکار را دید ولی باید گفت با وجود اینکه سطح تجهیزات بکار رفته در این خودرو آنچنان بالا نیست ولی طراحی داخل کابین این آمریکایی آنچنان جذاب و نوستالژیک است که زیاد به دنبال استفاده از امکانات مختلف نخواهید بود و تنها از نشستن درون آن و رانندگی کردن با فرمان آن لذت خواهید برد.
          پیشرانه
          درپوش موتور را بالا می‌زنیم، یک پیشرانه غول‌پیکر 6 سیلندری به حجم دقیقا 3727 سی سی در دل این آمریکایی خوابیده که می‌تواند حداکثر 380 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه و 304 اسب‌بخار خشمگین را در 6500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد تا با اشاره‌ای به پدال تمامی آن‌ها به سوی هر رقیبی حمله‌ور شوند و قدرت خود را به رخ بکشند. تمامی این اسب‌ها به وسیله گیربکس 6 سرعته خودکار نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند تا بتوانند به راحتی روی آسفالت نقاشی بکشند
            

          این نیروی تولید شده ماستنگ 4783 میلیمتری را تنها در 5.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت می‌رساند تا خط و نشانی سخت برای اکثر خودروهای موجود در خیابان بکشد. شاید با این موتور حجیم فکر کنید که اشتهای این خودرو برای مصرف سوخت بسیار بالا باشد ولی باید گفت که مصرف ماستنگ در شهر 12.4 لیتر، در خارج از شهر 8.4 لیتر و به صورت ترکیبی 10.7 لیتر است که برای یک کروک 6 سیلندر 3.7 لیتری کاملاً راضی کننده است.

          مطالب مرتبط
          تصاویری از کانسپت تاکسی تویوتا
          جوزپه عجیب‌ترین خودروی فرمول یک
          "MK2"خودرویی که رشد می کند
          شروع مذاکرات خودروسازان آمریکایی در ایران
          خودروی بتمن به دنیای واقعی می‌آید
          از تولید کادیلاک آمریکایی تا تولید پراید و خودروهای چینی
          وانت کاریا جایگزین وانت پیکان می گردد
          تجربه رانندگی با لکسوس RX350
          مقایسه بوگاتی ویرون و پاگانی زوندا
          خودرویی که با ورزش شارژ می شود! +عکس
          ارسال ديدگاه
          نام
          ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
          وبسایت
          :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
          نظر خصوصی
          مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
          کد امنیتیرفرش کد امنیتی
          کلیپ
          ورود به سايت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          ? رمز عبور را فراموش کردم ؟
          عضويت
          نام کاربری :
          رمز عبور :
          تکرار رمز :
          ایمیل :
          نام اصلی :
          کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
          آخرين مطالب ارسالي سايت
          مطالب محبوب
          مطالب تصادفي
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS
          تبليغات متني
          محل تبليغات متني شما با قيمت ارزان
          YOUR ADS