بروزرسانی: 15 آذر 1404
تحلیل روزنامه انگلیسی از وضعیت وخیم صنعت خودروسازی ایران وبلاگ کارنامه
تحلیل روزنامه انگلیسی از وضعیت وخیم صنعت خودروسازی ایران وبلاگ کارنامه
نیروی برق علاوه بر این که باعث حرکت چرخ های ماشین می شود، احتراق داخلی (ICE) ، برق همچنین سایر عملکردهای خودرو مانند چراغ ها ، کنترل آب و هوا و استریو را نیز بر عهده دارد. یک ماشین الکتریکی برای تامین شارژ خود باید به یک منبع برق متصل شود که معمولاً منبع داخلی شماست. آیا تا به حال به پیشرفت زندگی تا به این حد فکر کرده اید؟ دیگر نیازی به ماندن در ترافیک ها و پشت چراغ قرمزها نیست، سریع و آسان به مقصد خود خواهید رسید و با توجه به امکاناتی که صد در صد شرکت ها اتخاذ خواهند کرد امنیت جان شما نیز بالا خواهد رفت. حال آنکه اگر یک خودروی پرنده خودران داشته باشید تکنولوژی حق خود را به خوبی ادا خواهد کرد و این سطح از سهولت زندگی برای انسان بسیار لذت بخش خواهد بود. ماشین هایی که به صورت اتوماتیک رانندگی می کنند بین مردم در حال محبوب شدن هستند و تقاضا می شوند این نوع ماشین ها راننده شخصی انسان ها نیز محسوب شده و کاملا خودمختار هستند.
- با استفاده از آلیاژ های فولادی پیشرفته، خودروسازان در ایران می توانند از افزایش حفاظت در برابر تصادف و ایمنی سرنشینان با رعایت استانداردهای ایمنی بین المللی اطمینان حاصل کنند.
- همچنین از بازارهای بزرگ روسیه، برزیل، هند و چین هم اینگونه بنظر می رسد که بسیار سریع رشد کرده اند.
- همچنین این خدمت در برخی مناطق شهری (مثل مرکز شهر سان فرانسیسکو) ارائه نمی شود که دلیلش نیز احتمالاً شلوغی این مناطق و ریسک بروز مشکلاتی برای سامانه هدایت خودرو است.
- البته مشخص شدن این فساد ها بیشتر جنبه سیاسی برای تغییرات مدیریتی در این صنعت داشت، اما باز هم نشان داد که مافیای خودرو در ایران تا چه اندازه رشد کرده است.
- منابع حاصل صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد.
- در این پروژه شرکت فرا ضمن مطالعه دقیق صنعت و تحولات آتی اقدام به تدوین گزارش های مدیریتی متعدد نموده و ارزیابی پاردایم های کلیدی اثرگذار بر آینده صنعت خودرو شبکه ای از بازیگران کلیدی و اثرگذار در این صنعت را گردآوری نمود.
اگرچه عنوان می شود که ظرفیت بالقوه تولید برق در کشور مشکل ندارد، اما به روز نگه داشتن نیروگاه ها به منظور تولید برق با مشکلات زیادی روبه رو است. هنگامی که با کسری منابع در بانک ها مواجه هستیم، عمدتا این منابع محدود توسط شرکت های بزرگ جذب می شوند و دیگر منابعی برای شرکت های متوسط و کوچک باقی نمی ماند و ریسک بالایی را برای اقتصاد، اشتغال و امنیت کشور ایجاد می کند. در این شرایط نرخ اعطای تسهیلات نیز بسیار افزایش یافته که در نظام قیمت گذاری دستوری، وجوه گران قیمت قابل جذب در شرکت های تولیدی نیست. خروج فوری دولت از تصدی گری و پس از آن خروج از سهامداری، حذف قیمت گذاری دستوری و ملغی الاثر شدن دو قانون ایجاد کننده انحصار در تقاضا و ضمنا عرضه خودرو در بورس کالا راهکارهایی هستند که می توانند موجب بهبود این صنعت شوند.
واقعیت مجازی چه تأثیری بر صنعت خودرو خواهد داشت؟
خودروسازان جهانی بر این باورند که این اقدام در دراز مدت هزینه کمتری را به شرکت ها تحمیل می کند. در سال ۲۰۱۴، هزینه های مرتبط با مباحث تحقیق و توسعه خودروسازان ۵/۳درصد مبلغ فروش آنها بوده و همه اینها در حالی است که حاشیه سود متوسط صنعت خودرو در همان سال ۵/۴درصد محاسبه شده است. نکته قابل توجه اینجاست صنعت خودروی کشور به لحاظ توانمندی در رشد کیفی ناتوان نیست و قادر به تولید خودروی باکیفیت است. اما چالش فعلی تولید خودروهای نه چندان باکیفیت را باید تابعی از مشکلات اقتصادی هم دانست. مشکلاتی که بخشی از آن، ریشه در شیطنت های خارجی دارد و بخشی دیگر متأثر از تصمیمات داخلی دارد. با آغاز دور جدید تحریم های یک جانبه آمریکا نه تنها شرکای بین المللی این صنعت بار سفر بستند، بلکه شاهراه نقل وانتقال مالی نیز با تنگنا روبرو شد.
ایران سرزمین کاروانسراها
اتصال بی سیم از اینترنت، سرگرمی چندرسانه ای و پرداخت از طریق وسیله ی نقلیه را پشتیبانی می کند و می تواند تجربه ای لذت بخشی را ایجاد کند. خودروهایی که به این امکان مجهز هستند می توانند از داده های دیجیتال خود برای عیب یابی از راه دور، ارائه ی گزارش سلامت خودرو، انتقال اطلاعات تله ماتیک و دریافت هشدارهای اولیه استفاده کنند. در دنیای امروز نحوه ی خرید خودرو در حال تغییر است در سال ۲۰۲۳ انتظار می رود تولیدکنندگان بیشتر به سمت فروش مستقیم کشیده شوند و مسیرهای غیر مستقیم سنتی را در اولویت های پایین تر قرار بدهند. شرکت تسلا و پولستار به روش مستقیم محصولات خود را به فروش می رسانند که در این صورت بر مصرف کنندگان تمرکز دارند و باعث موفقیت آنها شده است. در این روش تولیدکنندگان امکان تعیین قیمت را دارند و به شبکه های خرده فروشی فرصت دلالی داده نمی شود. تصمیم غلط نهادهای دولتی برای خودروسازان بخش خصوصی بدون لحاظ کردن تبعات آن حتی در پوشش عوام فریبانه رفع انحصار نیز نتیجه ای جز نابودی بیش از ۱۰۰ هزار شغل شرکت های خصوصی و افزایش هزینه سرمایه گذاری در اقتصاد کشور نخواهد داشت.
جذب سیاست پژوه در حوزه معدن و صنایع معدنی
اما اگر شرکتی می خواست محصولات دیگر گوگل (مثل نقشه یا دستیار صوتی) را نیز در داشبورد خودروهایش داشته باشد، باید با گوگل قرارداد می بست. گوگل یک بسته با عنوان «خدمات خودرویی گوگل» (Google Automotive Services) را به خودروسازان می فروشد. این بسته، امتیاز دسترسی به محصولاتی مثل نقشه گوگل را به خودروساز می دهد و البته خودروساز نیز باید با شرایط گوگل برای استفاده از پلی استور و نیز دستیار صوتی اش موافقت کند. اما کرایسلر، جیب و پلیموث فقط به استفاده از سیستم عامل اندروید قناعت کردند و در مقابل، تصمیم گرفتند از دستیار صوتی آمازون (یعنی الکسا) و نیز نرم افزار تام تام به عنوان بازار مسیریابی استفاده کنند. جنرال موتورز در ابتدا تاکید داشت که از سامانه جهت یابی خودش موسوم به مپس پلاس (+ Maps) استفاده کند. اما پس از مدتی، تسلیم شد و همه محصولات این شرکت از ابتدای ۲۰۲۲ به بسته کامل محصولات گوگل مجهز خواهند بود.